måndag 25 juni 2012

Vad gjorde då jag?


Sommaren 2011?
Bland annat 
Försökte jag börja fixa i ordning lite ute i trädgården. Drömmen är att en gång få en Elisabeth trädgård. Första gången jag besökte denna plats, blev jag alldeles hänförd över all blommande prakt. Mängder av vackra rabatter, köksträdgård och rosor över allt blandat med bär och fruktträd.

Här köksträdgården som var alldeles full av ogräs blandat med blommor och buskar helt omöjlig att hålla ordning på.
Började att lägga ut skifferplattor för att prova mig fram och se hur det kunde tänkas bli.  





Så här blev det efter mycket grävande, dukläggande och sandbärande och sist jord igen. Inget gymkort behövs här inte:)
Skifferplattor från båda hållen av trädgården och runt Syrenhortensian.


Döttrarna plockade av alla Körsbär, vilka jag gjorde



Körsbärssylt av.


Byggde en blomlåda och målade att hängas utanför köksfönstret.



Plockade av alla vinbären, kanske inte riktigt alla, vi har tio/ tolv buskar men nästan.


Och gjorde saft på det mesta av dem.





Imorgon skall ni få se vad jag gjorde inomhus.

Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥