tisdag 3 juli 2012

Inspiration ur min favorittidning Drömhem.

Hejsan i sommarvärmen!

Ja nu har den då äntligen kommit som vi väntat så länge på. Vilken dag det varit dessutom min lediga, helt ljuvligt med all sol. 

Så här såg sista numret som jag fått i brevlådan av DRÖMHEM ut, lite som jag vill att mitt kök i stugan skall komma att se ut. Med massor av röda inslag i allt det vita.

Vi har brun bänkskiva och ett brunt plastgolv som påminner om gamla skrovliga golvbräder och en vit fläktkåpa som händige mannen i mitt liv skall tillverka så fort tillfälle ges. Dock ingen högprioritet på fläktkåpa just nu:) 


Inuti tidningen det bästa där man kan läsa var allt fint finns att köpa. Ibland är det så att sakerna är slut när man väl bestämt sig men inte denna gång. Dessa röda snirkliga väggkrorkar skulle finnas på Indiska stod det . Sagt och gjort jag begav mig till affären redan samma eftermiddag och där var de:) Nu ligger de i köket på landet och väntar på sin rätta plats.




Köpte även två fina krukor i mataffären här i närheten, att pryda köksfönstret med. Tyckte om mönstret med Pelargoner och zinkkanna lite härligt lantliga och till ett mycket bra pris. Röda Pelargoner kommer bli fin, fint i dem.



Förra helgen vi var uppe vid stugan inhandlades denna söta hallonplåt tavla som skall få hänga på någon vägg i köket.


Ha det gott i sommarvärmen.

KRAM

1 kommentar:

  1. Vilka söta sommarsaker--visst är det helt suveränt att botanisera runt i mat- och alltialloaffärer o fynda inredningsprylar??!! Stort like <3 att det finns fler såna människor;))
    Kram till dig, o förresten--vilken fin blogg! (Dåligt nog är det första gången jag kikar in här...)
    Ha det gott! // Fia

    SvaraRadera

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥