måndag 2 juli 2012

När man nästan gett upp hoppet. Då ni..


Hejsan!

Ni som följt min andra blogg kanske minns att jag för väldigt länge sedan skrev om att jag köpt en Näckrosplanta och slängt i dammen på landet. Eftersom det inte hänt mycket sedan dess hade jag börjat tvivla på att det skulle komma någon Näckros. För två veckor sedan när vi var uppe på landet så hade det minsann kommit Näckros blad och då tändes hoppet igen. I helgen regnade det , men så fort som maken klippt gräset fram till dammen sprang jag dit och så LYCKLIG jag blev när jag fick se denna skönhet ligga och flyta i vår lilla damm:) Nu skall det köpas fler, tänkte att vinröda och vita Näckrosor kan samsas fint tillsammans med den här rosa.



Vi tog en långpromend upp till vår skog och tittade på granplanteringen som nyligen gjorts. Visst är de söta de små granplantorna



Något annat som var sööt var dessa godingar. Jag har aldrig i hela mitt liv sett så många smultron på en och samma gång, gissa om vi åt:)

Ha det gott så ses vi om ni vill.
KRAM.

1 kommentar:

  1. Grattis till näckrosen! Klart du ska ha fler, kanske den förökar sig också.
    Så härligt att läsa din stugblogg, jag får hemlängtan!
    Kram Eva

    SvaraRadera

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥