måndag 8 oktober 2012

Gillar ni knallgult?:)

Hej på er!

Nu känner jag mig modig som visar övervåningens gästrum. Knallgul tapet som troligen får sitta kvar ett tag, trots att gult inte tillhör någon som helst favorit hos mig. Det är dock inte så värst mycket fel på denna tapet, riktigt hållbar ett bra köp 1967- 69:).

Bästa rummet för span tycker dessa två ulltussar sitter här varje natt. Troligen går det rådjur i trädgården och en och annan räv kanske, verkar vara mycket spännande i varje fall. 


Vad tror ni detta är? jo men visst är det ett auktionsköp . I helgen var vi i en riktig möbelaffär eller ja faktiskt flera stycken jag och mannen väldigt intressant för en sådan som mig som mest springer på auktioner.
Det inköptes sex stycken vitmålade stolar för några år sedan under min vita period. 


 Dessa två stolar tycker jag har väldigt fint broderade dynor så de får vara som de är. Tänk vilket jobb någon lagt ned på dem en gång i tiden.
 Visar resten av rummet en annan dag, vill ju inte att ni skall bli bländade av allt gult, eller förskräckta för den delen:)

Ha en fortsatt fin vecka.
KRAM

1 kommentar:

  1. En gång för hundra år sen hade jag ett gult kök! Livet och smaken är föränderligt!
    Dina stolar med broderi är vackra, göm dem inte!
    Kram Eva

    SvaraRadera

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥