onsdag 28 augusti 2013

Badplatser i Dalsland

Jag är ju uppväxt på Orust med havet runt omkring mig,min storasyster tyckte om att bada i sjöar så ibland åkte vi till dem men det var aldrig något för mig. Satt på gräset och förundrades över hur min syster kunde tycka bättre om att stoppa ner fötterna bland fiskarna än att bada i det "riktiga vattnet" havet. Men har man nu skaffat sig en sommarstuga i Dalsland får man ju lära sig att hitta badpärlor även vid sjöar.

Här mitt favoritställe Vita Sannar vid Vänern, Sveriges största insjö. Enormt uppfriskande:) eftersom det sällan är varmare än 17 grader i vattnet, men väldigt vackert. I år har varit ett undantag med lite varmare så även jag har badat här i år.
Vanligtvis brukar jag nöja mig med att studera utsikten och stoppa ner tårna i den fantastiska sandstranden. 



 


 


Vill man ha det lite lugnare och betydligt varmare i vattnet kan man åka till Åsensbruk, här är också väldigt vackert.  



Mysigt att ta med sig kvällsfikat och titta på solnedgången.


Hoppas ni har en fin vecka. Idag är min äldsta pärla hemma från Halmstad så vi håller på att packa för fullt. 
KRAM

1 kommentar:

  1. Ha ha, vid Vita Sannar tillbringade jag alla mina somrar som barn och ungdom och där lärde jag mig simma! Men vi åkte även till några andra sjöar och badade som var lite varmare.
    Ha det fint, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥