söndag 25 augusti 2013

En pärla på västkusten

Den 14/8 åkte hela familjen ner till Halmstad för att kika på äldsta dotterns lägenhet, skriva papper och träffa säljaren och lite sånt där som måste göras innan det är dax för själva flytten som troligen blir nästa helg.

Vi passade även på att åka till Tylösand och visa barnen denna underbara strand, de hittade en lekplats och visst är det härligt att man har barnasinnet kvar fastän man nästan är vuxen :)


Roligaste lek, gungställningen de någonsin upplevt enligt döttrarna, gungorna snurrade med en väldans fart.Vi blev inte direkt badsugna, men vackert var det trots regnet som hängde i luften.

Vilken helg det varit helt fantastisk, det är så härligt tycker jag att få fortsätta och njuta av sommarvärmen ett tag till. Veckan har innehållit både roliga och tråkiga dagar. Jag har varit på begravning till min underbara faster som hann bli 87 är gammal en aktningsvärd ålder. Det var väldigt vackert men också enormt sorgligt så som begravningar alltid är. Dagen efter blev min pappa dålig, fick åka in till Kungälvs lasarett där vi besökt honom idag. Hoppas han repar sig och får komma hem snart igen. Helgen har också inneburit skojigheter såsom kräftfiske vid Delsjön i fredags kväll tillsammans med mannens släkthalva en varm och mysig kväll. Kräftorna lyste med sin frånvaro men det gjorde mig ingenting. Äldsta dottern är ju i Halmstad nu men kom hem i fredags för att vara med så det var så mysigt att sitta och lyssna på allt spektakel som hon varit med om under sina dagar på nollningen. Igår kväll hade vi kräftskiva tillsammans med mina syskon och det var en härlig kväll som vi kunde tillbringa på balkongen där vi dukat upp till långbord, tidigt imorse åkte äldsta pärlan tillbaka till Halmstad. 
Vill ni se fler söndagsbilder kikar ni in på Fabriken
Önskar alla en härlig början på vecka 35 imorgon , själv har vi Apt träff på kvällen och jag skall vara samtalsledare så nu får jag nog snart krypa till kojs så jag är skärpt imorgon kväll:)
KRAM

1 kommentar:

  1. Vännen, jag hoppas det inte är något allvarligt med din pappa utan han repar sig snart!
    När barnen flyttat hemifrån är det så mysigt när de kommer och hälsar på, då är det fest!
    Lycka till med samtalsledaruppgiften, den klarar du galant!
    Kramar Eva

    SvaraRadera

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥