lördag 18 augusti 2012

Lite 50-talskänsla

Hejsan denna regniga lördag!

Åtminstone vaknade jag av regnsmatter mot takfönstret i morse, vilket nästan kändes lite bra efter all värme i veckan  och så skötte vattningen sig alldeles av sig självt:).

Lite fler bilder från köket blir det idag. Dessa röda fina skålar fick jag av en vän som var på besök i stugan i somras. Passar så bra på den lilla hyllan.


Jag hade tänkt köpa en Mdf skiva , svart vattenbaserad griffelfärg och göra en griffeltavla till köket i sommar. Sprang istället på den här när vi var på vår årliga tur till Karlstad för en hundring och då kändes det mer prisvärt än att lägga ned jobb med allt det andra. Jobb har vi ju ändå ganska gott om:)


Väggen är numera vitmålad en av mina sommarsysslor , den var ju grönmålad innan som ni kan se här.
Bredvid griffeltavlan hänger en plåttavla med hallon. Hallon har vi i trädgården så det är därför både skogshallon och stora trädgårdshallon.


 Även de röda krokarna från Indiska som jag hittade i denna tidning har kommit på plats.



 Så har vi då den gamla spisen under, inte så tjusig ännu. Maken har plockat bort de fula kakelplattorna och kanske har vi kommit på hur vi vill att det skall se ut. Sedan återstår att se om det fungerar. Kanske  nästa års sommarprojekt.


Ha en fortsatt fin lördag.

KRAM.

2 kommentarer:

  1. Så mysigt, nog ska jag dricka kaffe i ditt mysiga kök nån gång! Ni tar väl inte bort vedspisen för allt i världen?!
    Ha det gott vännen!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej den skall vi ha kvar. Det är bara de trasiga plattorna vi tar bort, vi skall försöka få fram teglet som vi hittat runt men det kanske är söndrigt . Vi får se hur det går.
      Kram

      Radera

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥