onsdag 15 oktober 2014

Snabbt och lätt att slänga på lite färg

i den lilla hallen, sa en väninna till mig när hon var på besök för tre somrar sedan. Jo det gör det troligen för de allra flesta men inte för mig, för mig tar allt väldigt lång tid. Kanske för att jag är tidsoptimist och vill göra så mycket eller också för att jag aldrig gör färdigt en sak i taget.
I somras blev iallafall hallen nere klar och lyser nu i blått och vitt. Telefonhyllan på plats, det var här som mormor Elisabeth hade sin telefon på sin tid.


Jag gav mig även på trappan som skall ha en ljusare blå färg.


Om den är färdig? Nej, inte alls, behövs troligen två strykningar till med färg och lite mer nogrannhet kanske :)


Här kan ni se hallen hur den såg ut för tre år sedan.

Glasburk med servett decoupage som vas, duger fint i stugan
.

Idag har regnet öst ner här i Partille och tydligen skall det komma kopiösa mängder inatt och fram till imorgon kväll. Jag jobbar sent skift imorgon och på fredag för andra veckan i rad. Känner mig lite trött och hängig så i helgen skall jag bara vila mig och försöka bli pigg igen.


En liten somrig bild för idag tycker jag inte alls om hösten, den har visat sig från sin sämsta sida. Ibland längtar jag enormt mycket efter lite varmare dagar, men denna höst har hittills varit fantastisk så dumt att klaga. Hoppas ni har en fin vecka med eller utan regn. 
KRAM

4 kommentarer:

  1. Ja, det blir allt lite eller rätt stor skillnad i hallen, om man jämför bilderna! ;) :)
    Jag är inte heller snabb. Har för många idéer och projekt samtidigt och ständigt hittar jag på nytt...
    Så fin telefonhylla! Och glasburken ser ju ut som värsta dyrgripen! Ursnyggt!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag har sökt runt lite på porslin från Ullared och hittade hit på grund av detta inlägg, http://mormorsfint.blogspot.se/2012/10/kok-och-porslin.html, där du har lagt ut en bild på två ugnsformar som du har köpt på Ullared.

    Jag har en fråga om dessa ugnsformar. På bilden ser kanten guldfärgad ut, är den guldfärgad? Jag har sett att de har exakt samma porslin i fler färger men på de färgerna ser kanten mer brunfärgad ut. Jag är lite petig av mig och vill endast köpa det vita hjärtformade porslinet om kanten är guldig så det är därför jag frågar. Sedan kan jag ju även passa på att fråga om det hjärtformade porslinet har bra kvalité?

    Tacksam för svar.

    Med vänlig hälsning,
    Märta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Märta! Måste tyvärr göra dig besviken, ingen guldkant på detta porslin. För övrigt är det mycket hållbart och jag gillar det väldigt mycket. Lycka till med ditt letande.
      Hälsn/
      Berit

      Radera
  3. Så fint du har målat, härligt med en ljus trappa istället ;) Tycker också att hösten har varit fin, trots att det varit lite regnruskigt just denna helgen...! Ikväll blir det till att tända ljus på kyrkogården för gammelfarmor & -mormor ♥ Ha det gott! Kram fia

    SvaraRadera

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥