söndag 22 juli 2012

Dagens fynd!

Hejsan!

Idag har jag och maken varit på auktion, träffat pappa, syster med familj och gjort fynd:)

Idag sålde svågern en del saker från en nedlagd affär, helt nya saker.

Tex. denna tidningshylla, jag har länge varit ute efter en sådan att stoppa posten i. Tittat på dem i massor av affärer, men inte slagit till på någon eftersom jag tyckt att de varit lite dyra.
110:- var priset jag fick ge, betydligt bättre pris än de jag sett innan.
Nu blir det skoj att se om posten hamnar i den eller om den fortfarande kommer att ligga på köksön:) och drälla i värsta fall ända fram till helgen.


Köpte ljus, tre lika förpackningar plus tre stora doftljus. Doftljusen är väldigt starka så de får pryda borden utomhus i sommar på landet. Ljusen som ni ser här är ju dåliga plastljus. Gillar dock inslagningen mycket, fint att piffa med.


 Denna lilla Rörstrands skål var det ingen som ville bjuda på, men


så la han till denna vita skål med blått mönster på också Rörstrand och den hade jag tittat på på visningen. 50 kronor för båda och det kallar jag dagens fynd. Jag skall visa en annan gång vad jag tänkt använda den vita lilla skålen till. 


 Ser ni prislappen på denna skapelse, man kan ju förstå varför affären gick i konkurs, visst är den väldigt fin men 1100:- är nog att ta i. Det skulle jag aldrig betalat, 110 :- däremot tycker jag att den var värd.


Och nu behöver vi ju inte vara oroliga för att någonsin glömma hur julegröten skall tillagas:)


Idag var det så roligt och jag kunde köpt mycket mer. Vi försökte få med oss en handgräsklippare hem också, men det var en kvinna som ville ha den ännu mer än vad vi ville. 

Ha det härligt.

KRAM.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina fynd och skålen med blått mönster är ju helt ljuvlig!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Så fina fynd! Det där med posten på köksön.... det känns helt klart igen! ;)
    Ha det så bra fina du!
    Kram /Maria

    SvaraRadera

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥