söndag 5 maj 2013

Söndagsbilden- Vår på landet

Hejsan!

Söndagsbilden från stugan mot sjön, såhär långt har våren kommit på landet. I år skall jag inte missa syrenerna, vilket jag gjort alla år vi ägt stugan.
Nästa helg skall vi plantera skog, så det blir första helgen på landet för i år, betydligt senare än förra året. Vi hoppas på uppehåll och lite sol gör inget heller. Skönt när plantorna är i jorden. Förra året anlitade vi till skogsplanteringen, tyvärr har cirka 30 % dött av dem. Kunde varit värre, som med årets blåbärsris helt brunt överallt.
Har ni sett något ris som klarat sig? jag har inte vad jag minns varit med om det förrut.


En riktig härlig vår känns det som vi går till mötes, dessutom en hel del ledigheter att se fram emot.Vill ni se fler söndagsbilder kika in hos Fabriken.  
Hoppas ni får en fin vecka.
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥