söndag 11 augusti 2013

Fantastisk sommar!

Vilket väder, vilken helt fantastisk sommar det varit så varmt och skönt. Hoppas ni haft det härligt, det har verkligen jag haft njutit av varje sekund. Tillbringat tre veckor på landet och en på Gotland. På Gotland var hela familjen tillsammans, plus yngsta dotterns pojkvän. Det var en väldigt vacker ö och vi hade det härligt och roligt, får bli fler besök dit i framtiden tror jag bestämt.
Här en varm dag på landet som tillbringades med att få ordning på växthuset
Här gör vi rent glasrutorna, var ett pusslande att få dem på plats men allt gick bra inget kras.


Mannen byggde en gång av gamla brädor i mitten. Så småningom skall det bli brädor även i ett av hörnen så jag kan ha en hörnhylla med växter i, får bli ett av nästa sommars projekt.



Jag sådde Stockrosor, så här långt har de kommit upp. Skall ju blomma först om två år, hoppas höjden på växthuset räcker till bara för de är ju redan en sju cm långa. Blir spännande att se, hur det går.
  

Jag har börjat arbeta men mannen i mitt liv var uppe på landet i veckan som gick och hade fullt upp med att fixa en ordentlig vattenanläggning som skall förse växterna med vatten även när vi inte är på landet. Maken är väldigt uppfinningsrik som tur är så det blir säkert bra. 

Önskar er en fin vecka 33.

KRAM

2 kommentarer:

  1. Ja, sommaren har varit fantastisk! Så mycket ni hunnit med men tur att ni har lite att pyssla med nästa år också! Förstår att ni trivs gott där uppe på Dal kanske ni flyttar dit så småningom??
    Ha det fint, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Denna sommars väder kan man inte klaga på, varmt å skönt. Jag var hos Irene på Ekholmen idag hon berättade att du också varit där, vad fint hon hade fått det i sin lilla bod. Nu vet jag ungefär var ni har stugan det är inte långt från där jag bor.
    Ha en fin vecka/kramen

    SvaraRadera

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥