torsdag 6 mars 2014

Att hämta inspiration

När vi hälsar på dottern i Halmstad, blir det alltid ett besök till butiken Rosencranz. Ingången till butiken, innergården är alldeles underbar, varje gång vi kommer dit finns där nya fina blommor . Inne i butiken har de både inredningsprylar, allehanda attiraljer och kläder. Butiken är väldigt trång så det brukar bli ett snabbt besök och sällan köps där något. En blus, julkulor  och en väska  från Campomaggi är det som vi hittills köpt. På lördag blir det ett nytt besök om inte annat för att inspireras av utemiljön.




Visst är det vackert?





Det finns även en underbar inredningsaffär "udda" där det blev lite köp vid förra besöket bl.a skylten till Therese. Som jag inte riktigt vet var i hennes lägenhet hon tänkt att den skall hänga, eftersom hon målar en hel del tavlor själv så finns det inte mycket väggyta kvar att hänga på.


Det blev även Happy lights till den här mamman. Har haft ett fasligt schå innan jag fick dem dit jag ville. :)
 Här ser ni även mina nysydda köksgardiner, har klätt om köksstolarna i samma tyg. Blev nöjd med reultatet, det är inte alltid som mina systunder slutar väl. Klä om stolar däremot det är jag bra på, det blev så bra att min svåger och syster tyckte att vi skulle slå oss ihop och öppna en affär:) Gulliga är de. 


 Nu hänger de så här, vet just inte om det känns helt rätt men de får hänga där tills bättre plats hittas. Det tar lite tid för mig att komma på hur jag vill ha det, vardagsrummet tog elva år innan jag blev nöjd och kände att det är så här jag vill ha det. 


  Imorgon är jag tidig och därefter bär det av till äldsta dottern igen. Skall bli så skoj att mysa tillsammans hela helgen och titta på melodifestivalen och gnälla lite över att fel låt vann :) och äta god mat. Hoppas ni också får en fin helg.
KRAM 

3 kommentarer:

  1. Så vackert med snitthyacinter o körsbärsblom (om det nu är det;)! Härligt att få åka till Halmstad nu o då, blir ju perfekt till sommarn sen ♥ Ha en härlig helg hos pärlan;) Kram fia

    SvaraRadera
  2. Så snyggt på innergården, jag försöker varje år arrangera nåt liknande hos oss men det ser bara konstigt ut! Har nog inte rätta fingrarna.
    Ha det nu riktigt fint hos din flicka och säkert shoppar du lite också!
    Kram på dig vännen!
    Eva

    SvaraRadera
  3. Så fint du gjort och vilka härliga butiker. Synd att jag inte är i Halmstad så ofta.

    Ha det fint
    /Anette

    SvaraRadera

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥