fredag 29 augusti 2014

Blommor och tomater

Är vad vi hittills fått från vårt växthus. Blommor i överföd och en hel del tomater.
Så här såg det ut när vi kom upp förra helgen, till synes mest blad vid första anblicken.


Men de fanns där under, tomater i mängder.



Bara till att ge sig in i djungeln och klippa bort blad så tomaterna där under skulle få ljus. Vet inte om det går att göra så men det visar sig nästa gång vi kommer till stugan. Bara från fredag till söndag hade väldigt många fler hunnit få färg så vi hoppas på att resten också får mogna till sig.


Första skörden som jag plockade av på fredagen när vi kom. På söndagen blev det dubbelt så många till att ta med hem, räcker i två veckor här hos oss.


Stockrosorna blommar ännu, det är helt fantastiskt tycker jag. Så vackra de har varit hela sommaren.




Ja vilken sommar det varit, helt underbart fantastisk. Vi hade nästan fem hela veckor med sol, kom regnskurar i tre utav dagarna dessa veckor. Samlat på mig många fina minnen att ta fram och minnas när det blir kallt och ruskigt ute.  Fem veckors semester som ju alltid går fortare än vad man önskar, i år var de väldigt välbehövliga speciellt med tanke på att jag sydde fyra stygn i huvudet veckan innan semestern. Handen och även stygnen i hårbotten läkte fint, i huvudet känns det fortfarande då och då, sticker till och värker lite men inget som stör i det stora hela. 
Ha det gött.
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥