torsdag 13 september 2012

HALLEN och mirakelmedel finns


Hej alla !

Hallen är för mig en plats som helst skall vara praktisk och inte så gräsligt ful som den vi haft på landet:), den skall även se bebodd ut. Panel är ju superbra , lätt att måla över när helst som andan faller på och det gjorde den i somras.

Ett steg in och titt till vänster så ser det ut så här:)
Välkommentavlan med rosorna har jag broderat och ramat in, skall få en plats i hallen så småningom.


Precis innanför ytterdörren till vänster ser man den här dörren som leder in till en liten skrubb, där det både finns dammsugare, utomhusspels attiraljer, grillkol och fiskespö.


På väg upp. All panel som ni ser skall bli vit, den gröna trappan skall bli i en ljusblå nyans och trappräcket + den tjocka pelaren till vänster skall få en lite mer kornblåaktig färg.


Uppe! Här ligger redan en blå trasmatta och väntar på att bli matchat:) med räcke och trapp. Trasmattor är något som jag har gott om i mitt liv.



Tvättade först hela panelen med målartvätt. Härligt att slippa använda slipmaskin och damma ner hela huset. Mitt nya mirakelmedel som skall användas här hemma också på diverse ställen.


Grundfärgen på plats nere i hallen.



Nu är det grundat och målat två gånger med slutfärgen , nästa sommar får jag köra på med allt det blåa.Snyggare hallar kan ni hitta på Fabriken.

KRAM

1 kommentar:

  1. Vilket mysigt hus ni har! Det blir så snyggt och fräscht och ljust när målningen blir klar, så kul
    Ha en fin helg
    Kram Eva

    SvaraRadera

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥