torsdag 20 september 2012

Höstplantering


Hejsan där ute i höstrusket!

I helgen var vi en snabb sväng upp till landet. Det var riktigt fina sensommardagar, solen sken och vi kunde sitta ute och äta både frukost och lunch. Jättehärligt.
Vi åkte upp för att klippa gräset och för att trycka ner lite lökar i jorden, så vi får en blomstrande vår nästa år:) 
Dessa tre löksorter åkte ned i jorden, benmjöl, kompostjord och lite vanlig jord och vatten så nu hoppas jag de artar sig fint i rabatterna. Valde dessa sorter eftersom de inte är så Rådjursvänliga.


Den här fina silver ek? heter den så har jag haft i blomlådan hela sommaren . Nu fick den åka med hem till stan eftersom vi inte riktigt vet hur många fler turer det blir till landet, vi skall ju åka utomlands i höst så kanske hinns det endast med en eller två gånger till.


Troligen ser det ut såhär i vår trädgård där uppe nu, jag har egentligen ingen aning om vad det är för blommor, skulle kunna vara höstkrokus. Hur som är de väldigt fina och pryder trädgården så fint. Hon var duktig på att ha en blomstrande trädgård Elisabeth.





Ha en fin fredag imorgon. Nu skall här ätas middag och sedan blir det en sväng med goa väninnan på stan.Vill ni se fler fina höstplanteringar kika in på Fabriken.
KRAM

1 kommentar:

  1. Du menar inte att du har höstkrokus/tidlösa! Så många, så vackert! Jag letar i butikerna men hittar aldrig.
    Ha en härlig helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥