torsdag 7 februari 2013

Återanvändning även av bilderna idag


Återanvändning/ Återbruk är Fabrikens tema idag och för mig är det saker som används till något och sedan hittar nya användningsområden. Fick fundera en stund innan jag kom på att jag sytt gardiner av dessa mycket gamla kökshandukarna till köksfönstret i stugan. Fotona har ni som hängt med länge sett för så det är väl extra återanvändning då eller? :)


En köksduk blev det också och många handdukar har jag kvar, bra auktionsköp den gången.


Ett gammalt örngott O M står för Olga Möllman - var min mans mormors mor, har blivit sovrumsgardin.


Zinkbalja som numera används till blomsterlåda, speciellt vackra att ha rosor i tycker jag.


Vill ni se fler återvinnings tips kika in på Fabriken.

KRAM

4 kommentarer:

  1. Oj så fint du gjort av handdukar å örngott.
    Bra när man kan göra nytt av gammalt.
    Ha de gott/kram

    SvaraRadera
  2. Åh, vännen, ditt mysiga kök! Har sett det förut och gardiner och duk är så fina, så roligt att återanvända. Örngottet är vackert med monogram och riktigt gammalt, så underbart!
    Jag hoppas du får en riktigt fin helg!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! Så fint med örngott å handdukar du gjort och zinkbaljan med blommorna var ju så söt! Hoppas ni snart kommer hit till D-R och kollar tills stugan! ha nu en fin kväll! Kram Iréne

    SvaraRadera

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥