torsdag 26 september 2013

Såg en fin hall i Drömhem,trädgård

hallen på bilden var i vitt, ljust blått och medelhavsblått. Att försöka hitta liknande färger var inte helt lätt och inte blir det exakt som på bilden men det blir definitivt bättre. Betydligt bättre och ljusare men klar är jag inte ännu, det får helt enkelt vänta tills nästa vår. Träpanelen skall vara helt vit liksom dörren in till köket. Dörren är klar men hade ingen bild på det, allt mörkbrunt skall bli den blå färg som ni ser och trappan som är grön och trappräcket skall bli i den ljusare blå färgen.




Vår mysiga trädgård skymtar där ute.



Där innanför skymtar köket fram.


Driftstopp inne hos Fabriken passar mig perfekt, har inte orkat blogga på ett tag eftersom min lille far varit sjuk och nu gått bort. Varit en sorglig och jobbig tid men dagarna går och det blir ju tack och lov bättre även om saknaden alltid finns kvar. Jag läste någonstans att man blir utslängd därifrån om man inte bloggar si och så, jag tänkte då får jag väl bli det då. Tror inte jag har så många läsare den vägen ändå så det får gå. Finns ju viktigare saker här i livet, nu skall jag försöka återfå balansen i mitt och hitta på roliga saker så glädjen infinner sig igen. Viktigt att se allt som är vackert och förgyller våra liv och stunder här på jorden.
Hoppas ni har en fin vecka.
KRAM 

3 kommentarer:

  1. Vännen, tråkigt att din far har gått bort men jag förstår att han varit sjuk en tid och då kanske det är en befrielse istället för att han ska lida.
    Det kan hända att bloggen stängs ner om man varit inaktiv väligt länge men ett inlägg då ooch då när man vill håller den nog igång. Jag bloggar mest för min egen skull, det är en dagbok för mig, hur många som läser är inte så viktigt.
    Er hall kommer att bli så fin och fräsch, kan du verkligen låta det vara till våren?
    Ha det nu så fint och ta vara på det fina du har och njut av det, rara vän!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Men vännen, vad tråkigt med din pappa...
    Förstår att det är sorgligt och tungt. Styrkekramar!!!!
    Jag tror inte man blir utslängd om man inte är med på allt i Fabriken? Det kan väl ingen orka hålla koll på oss alla medlemmar om vi gör det vi ska eller inte ;)
    Blir spännande att se fortsättningen på din hall! =)
    Ta hand om dig och de dina nu!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt det ser ut, blir nog riktigt bra när det blir klart;) Beklagar sorgen efter din pappa...:( Stor varm höstkram till dig! /Fia

    SvaraRadera

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥