torsdag 8 maj 2014

Tema KÖK hos fabriken denna regniga torsdag

Kök har vi ju gott om hela tre stycken inget av dem är speciellt sensationellt men vi kör en liten bildkavalkad trots att ni sett dem förr:)

Hemma istan 


Ganska nya fönsterlampor inköpta i Ullared.



Suddiga kort, snart blir det en ny mobil har tappat denna i golvet, marken oräkneliga gånger och det är ett rent under att den fortfarande fungerar såpass som den gör. Tavlan upphängd med planschen i som jag fick av pärlorna när jag fyllde nu i april.

I hörnet bredvid tavlan skall mina happy lights hänga har jag bestämt , än så länge hänger de fortfarande kvar


runt hyllan.


Denna del av köket har jag kanske inte visat förr.


Köksön mitt emellan arbetsdelen och köksbordet. Här bakar jag och när vi har gäster händer det ganska ofta att här dukas upp till buffe´. Köksluckorna, lådorna är ganska så slitna, de har suttit sedan huset byggdes -96. Vi har börjat titta lite smått på köksluckor och troligen blir det ett vitt kök även nästa gång, vårt nästa stora renoveringsområde här hemma.


När kylskåpet går sönder kommer det nya att vara svart, skulle gärna ha en framsida med griffelfärg. Ugnen har vi köpt svart Smeg, den gillas mycket så hoppas den hänger med några år till.


Lite detaljbilder från sommarstugans kök och renoveringen av den kan ni läsa om här om ni vill.


Vårt tredje kök , där äldsta pärlan bor. Här är hon på lägenhetsvisningen förra sommaren, eftersom det var hon som skulle bo i lägenheten fick hon bestämma vilken lägenhet vi skulle köpa. Alltid en chansning att köpa en bostadsrätt, men ibland måste man ju chansa här i livet. Eftersom hon har två katter med sig kändes det bäst så här och i studentlägenheter är det oftast inte tillåtet att ha djur. 
.


För många vackrare köksinspirationer än mina kika in hos FABRIKEN:)
Ha en underbar helg, det är väl inte så troligt att jag kommer att hinna kika in innan helgen är över. Denna helg bär det av till stugan och det är dax för ett litet renoveringsprojekt där.

KRAM

2 kommentarer:

  1. Vännen, tack för din hälsning hos mig, jag hoppas på en bättring på jobbet!
    Alla dina tre kök är så fina, var och ett på sitt sätt!
    Ha det riktigt härligt på Dal i helgen, rara du!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att ha så många trevliga kök!
    Kram vännen och ha en fin helg!
    /Maria

    SvaraRadera

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥