lördag 10 november 2012

Sunnanmon marknad i Sunnanå

var vi på förra sommaren. Vilken mysig marknad med mängder av hemslöjd och annat smått och gott.

Kolla in hatten. Är den inte underbar så säg!
En riktigt, härlig marknadsdam.


Trasmattor i alla dess kulörer.


När jag blir gammal( det är väl då jag kommer få massor av tid över) då skall jag pärla små ur söta svampar och polkagrisstänger till jul:) helt ljuvliga är de och den lilla musen som ni hittar högt upp på vänster sida av bilden fick komma och bo här hos mig.


Kanske lite inspirationstavlor för den händiga.


Kryddgrönt fanns för den som så önskade.


Och titta de hade tänkt på mig igen:)


Det tar nog väldigt lång tid att få till de här fantastiska leksakerna, mycket pill.


Must av alla de slag och


marmelader och sylt.


Här står vi och kan inte riktigt slita oss från alla skålar, brickor med vackra decoupage mönster på.



Vill ni läsa om hur det var när marknaden togs upp på nytt 1983, kika in HÄR.
Ha en fin lördagskväll.
KRAM

1 kommentar:

  1. Det som är så roligt med den här beskrivningen av Sunnanå marknad är bilderna. Sånt uppskattas. Man får en uppfattning om platsen och ungefär vad som säljs och hur det ser ut. Vi funderar på att åka dit i morgon och det lutar åt att vi gör det, även om vi har en bra bit att åka.
    M v h Carita i Frändefors

    SvaraRadera

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥