tisdag 15 oktober 2013

Att först tycka att något skulle vara väldigt skoj och sedan ångra sig :)

Så är det lite med mig ibland. Idag kände jag verkligen för att blogga lite, skulle vara såå roligt tänkte jag. Sedan när alla bilderna väl är på plats ja då är det ju inte världens bästa kvalité och då känner jag inte alls längre för att göra något inlägg. Nuförtiden är det väldigt sällan som jag använder min kamera, alla kort tas med mobil och då blir det ibland toppenbilder och ibland mindre bra för att vara snäll mot mig själv och mobilen.
Här kommer i vart fall några bra och några mindre bra  :)bilder på mitt vardagsrum här hemma istan.

Vinklar och vrår med sned tak, vardagsrummet är som ett bak och framvänt L och vi har inrett med tre små rum i rummet.
Soffhörnan här framför brasan såklart.



Till vänster om soffan har vi matsalsbordet, här får man se upp så man inte slår huvudet i taket när man reser sig från de yttersta platserna. Den enda som hittills gjort det är jag själv, vet inte hur jag lyckas .
gardinerna är sydda av gamla spetslakan och får hänga med ett tag till.
.

Från soffan den rogivande brasan.


Den tredje hörnan är vår lilla läsvrå, även här ser man brasan eftersom det är tre fönster i kaminen. Kristallkronan är arvegods och jag tycker alla kristallkronor som man kan ha levande ljus i är väldigt vackra. Bordet är från Ikea och kostar 500:-, finns ju många mycket vackrare bord i den här storleken men betydligt dyrare och jag tyckte inte att ett enda var mer prisvärt i förhållande till snyggheten. Så detta fick det bli.


 Vargkudden är köpt i Ullared, vita pläden på Ikea och pläden till höger på Hemtex. Väldigt mysiga att krypa upp i med en kopp te framför sig och en pysseltidning, inredningstidning i knät.
.

En mindre praktiskt stolpe i mitten, men sedan kaminen sattes in tänker jag nästan inte på den längre. Här kan man också  se mina prinsessor på väggen och för den uppmärksamme en stor plast presenning som underbara mannen lagt där. Jag frågade igår hur länge den skulle pryda vårt vardagsrum, den är på väg ut på balkongen för att täcka våra utemöbler tyvärr har den inte hunnit längre. Så har vi det i vårt liv saker som ligger på helt fel plats:)


Hoppas ni alla har en fin tisdagskväll. Själv är jag ledig imorgon och då skall jag slänga ut presenningen på balkongen, åka och klippa mig och kanske försöka hitta en klassisk fin svart klänning till begravningen. Tänker att det är lite finare med klänning och min pappa förtjänar att jag försöker vara fin. Eftersom tårarna kommer rinna och jag bli alldeles röd under ögonen kan jag ju försöka göra så gott jag kan med resten av mig själv.
KRAM

3 kommentarer:

  1. Finaste, raraste, jag tror begravningen kommer att bli fin - även om tårarna kommer att rulla - det känns bra om avskedet blir fint. Man känner en väldig oro innan för man vet inte hur det kommer att kännas, men jag tänker på dig.
    Ditt hem är fint och det är ett levande hem, det gillar jag.
    Ha det nu bra, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Åh, blir så tagen av dina sista rader.... Du kommer vara så fin för din pappa på "hans dag". Hoppas du orkar se det som en fin stund, eller åtminstone kan känna så efteråt. Styrkekramar!
    Och vardagsrummet är jättemysigt! Gillar det! =)
    Vi har också glasbordet för en femhundring på IKEA ;) Fast satsbordet. Lika snyggt som ditt, och prisvärt!
    Kram och sköt om dig!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Så mysigt o hemtrevligt med vinklar, vrår, kuddar o plädar ♥ Du är ju alltid fin, o begravningar är det känslomässigt mest jobbiga som finns men något man bara måste igenom...Stor kram till dig ♥ /Fia

    SvaraRadera

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥