tisdag 19 november 2013

Mycket lilla jag vill ha och en underbaring

 Visst är den här färgen den bästa som finns? Åtminstone i min värld av färger: Men ibland är det väl ändå tur att man inte köper allt man provar, som tex dessa byxor från Circle of trust. Älskar som sagt den vinrödaktiga färgen och glansiga och fina var de, passformen var ju dock inte den bästa. Väldigt tajta, fickornas sömmar syns det gillas inte plus att de korvar sig bak på benen men det var nära att de fick följa med hem för det var ju som sagt var det där med färgen:) Om man bara vetat att de töjde sig en liten, liten aning då hade de fått följa med mig på nyår det tror jag bestämt.
 Den här Odd molly tröjan däremot är från Country dreams och det kändes inte heller helt hundra när jag fick hem den men att skicka tillbaka saker är ju lite omständligare så den fick stanna och idag fick den följa med mig till jobbet. Nu ångrar jag inte en sekund att jag behöll den såå himla varm och skön. Idag är första dagen på hela hösten som jag inte gått runt och frusit på jobbet.


Jag har bestämt mig för att inte ta ned klädstången i mitt arbets/syrum nog kan den vara kvar och prydas av mina klänningar i ena änden av rummet. Jag får plats med allt pyssel ändå .


Här kommer min katt äskling, han är underbar. En vän till mig frågade för ett tag sedan vad det var som gjorde att jag tyckte att han var så speciell om man jämförde med mina andra katter. Sist hon var här och hälsade på såg hon hur han hoppade upp där jag satt och la huvudet mot min axel så nu vet hon. kortet här nedan är från den eftermiddagen då min pappa dött, jag kom hem från sjukhuset och la mig på soffan för att vila mig efter allt och ni ser ju  underbaringen kom och la sig på min mage. En härlig tröst när man som då kände sig ledsen och trött, vissa djur får en speciell plats i ens hjärta så är det bara. Eclipse min svarte Mainecoon kille har en stor plats i mitt hjärta och jag tror att jag har det i hans. 


Hoppas ni har en härlig tisdagskväll.
KRAM

3 kommentarer:

  1. Håller med dig om att byxorna inte var så snygga på, ser billigt ut när fickorna syns igenom och också när det korvar sig. Men tröjan var supersnygg!
    Ha det bäst, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig katt du har! =)
    Härlig tröja.
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  3. Superfin o härlig tröja, o framför allt; världens goaste katt ♥ Håller med dig angående färgen på byxorna, såå snygg, o värsta partyvarningen!! Ha en härlig lördagskväll ;)) Stor kram/ Fia

    SvaraRadera

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥