tisdag 5 november 2013

Syrummet inom räckhåll

Tjohoo!
Idag är jag helt slut, många barn och vikarie inte bra för mitt hjärta men,men imorgon är jag ju ledig och kan vila mig.
Igår fixade vi i syrummet, inte är det gjort i en handvändning att hitta alla syprojekt, veta hur man skall möblera, bära böcker uppifrån och ner, det får ta lite tid helt enkelt.
Nu är det ju modernt med koppar, bronsfärgade saker med det är inget för mig jag är liksom en sådan som gillar det jag gillar oavsett mode, pris, gammalt eller nytt. Något jag alltid gillat är däremot rostiga gamla saker som det här fågelbadet som fått komma in över vintern.


Den här runda lilla saken som jag inte har någon som helst aning om vad det är, men vacker är den så den får ligga på fönsterbänken.


Sax och snörhållaren från Miljögården köpt hos Irene Lantligt Anno 1785 i Dals-Rostock, hon har så mycket fint i sin lilla butik. Den här hållaren visste jag inte att jag behövde förrän jag såg den, en sådan där sak som man genast känner att man inte kan lämna kvar i affären.


Vad mannen hjälpte till med igår var att bära runt skrivbordsskivan allt efter mina önskemål, prova, prova, prova var det passade bäst.


Makens förslag från början var just såhär i ena hörnet vid fönstret. jag tyckte att det ser lite roligt ut och ville ha det mitt framför fönstret men kändes inte klockrent så efter att ha vridet det åt alla håll slutade det på ursprungsplatsen:) idag tror jag vi hoppar över att be mannen om en ny flyttrunda får nog vänta lite tills allt annat kommit på plats. Jag skulle vilja ha en fåtölj till höger i rummet men vi får se hur det blir till slut.skall ju helst se inbjudande ut och inte bara trångt och rörigt.Skrivbords skivan Världskarta är från Ikea och jag gillar den mycket trots att jag inser att det inte är världens mest praktiska skrivbord. Glas är ju inte helt enkelt att hålla snyggt.


 Nya blommor och lampor så blir det nog mysigt. Letar efter någon vacker adventsstjärna just nu men har lite svårt att bestämma mig för vilken jag vill ha och om jag skall ha en eller två:) Jobbiga beslut :)


Imorgon är jag ledig och det skall bli så skönt. Vi har även en lugn och skön helg framför oss till skillnad mot nästa helg då vi egentligen är bjudna till fyra olika ställen. Gillar inte att välja bort något men det blir nog tvunget.
Ha en fin onsdag imorgon.
KRAM

3 kommentarer:

  1. Åh, är detta ditt syrum?? Så fint och jag förstår att du har ett fönster i vinkel också, perfekt att få så mycket ljus i ett syrum. Oj, så mycket du kommer att skapa där! Sax- och snörhållaren gillar jag! Och jag gillar koppar så jag tycker det är kul att det är poppis nu.
    Ha det fint på din lediga dag!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Härligt med ett syrum. Vad fin den svarta lampan var :) Ha en fin söndagkväll!

    SvaraRadera
  3. Den där runda lilla vackra saken är en mutter av något slag som jag hittade i den gamla is-fabriken. Puss och kram, syns i morgon!

    SvaraRadera

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥