söndag 3 november 2013

Vinterpynt får bli söndagsbilden idag


Lite nytt till min krans över vardagsrumsbordet, köpt här i en av mina favoritbutiker här i Göteborg.Kändes lite tidigt att hänga upp den men en brun sak kan väl inte vara så farligt tänkte jag. Älskar man julen så gör man, något som en Insta vän lärde mig var att det inte är julpynt utan man kan kalla det för vinterpynt. Speciellt bra när maken väl upptäckte de två små pepparkakshusen jag hängt upp och frågade om jag börjat julpynta. Nej, det är vinterpynt svarade jag :) så himla bra. 


Helgen har som vanligt gått alldeles för fort, lillpärlan har precis kommit hem efter sin Danmarkshelg. Äldsta pärlan är hos en vän och skall åka tillbaka sent ikväll innan dess får vi hinna mysa lite tillsammans alla fyra hoppas jag.Igår var vi på landet och städade efter elektrikern och en sak är helt säker att hit hem till vårt hem i stan hoppas jag att jag aldrig behöver ta hem en elektriker. Så smutsigt har jag nog aldrig sett det någonstans, nåja nu har vi i vart fall jordade uttag i stugan och det känns skönt. Vi hann även gå en sväng till Lantligt Anno 1785 igår ,Oh my så mycket fint hon har i sin lilla butik.Jag köpte en del som jag visar en annan dag. Idag har vi firat systerson och fick även träffa äldsta systersonens nyfödda lilla tjej, så underbart fin 1 månad gammal. Nu önskar vi oss en härlig vecka 45.För fler söndagsbilder titta in på Fabriken.
KRAM

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig bild!
    Ja du ser, vad enkelt och smidigt allt går när man kallar det vinterpynt ;) :)
    Låter som en mysig helg!
    Kram fina!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Ja, vinterpynt ska vi ha! Inte kan vi vänta till julen med pynt!
    Så du har varit hos Iréne igen, jag har ännu inte hunnit dit!
    Ha en fin ny vecka, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥