torsdag 19 juni 2014

Midsommar!


Veckans torsdagstema hos Fabriken är Midsommar, en mycket trevlig och avslappnad helg som jag gillar skarpt. Vi har så länge jag kan minnas firat denna helg i Lysekil hos goda vänner som har en liten stuga där oftast i regn.
Även imorgon kommer vi börja dagen med att göra varsin midsommarkrans jag och min yngsta pärla.
Här var förra årets tillverkning i full gång, min i blått och vitt.


Nathalies färdig, vit och rosa. I år har vi valt vita och några olika rosa nyanser på blommorna, skall bli skoj att göra dem.


Förra året när mörkret föll,satt vi ute under taket mellan deras två stugor och pratade om lite av varje skratt och allvar blandat om vartannat.



På midsommardagen om vädret tillåter promenerar vi in till Lysekil och kollar på cruisingen som är där, bara för att det är skoj med alla glada människor. Lite spring in och ut i några butiker brukar hinnas med av mig,väninnan och våra döttrar, våra män väntar helst på utsidan:)


När vi tröttnat på cruisingen styr vi stegen mot någon restaurang, kanske No 54.


Imorgon blir det inte riktigt som det brukar för imorgon skall en fin storasyster som fyller år firas först innan vi styr kosan mot Lysekil.

GLAD MIDSOMMAR ÖNSKAR JAG ALLA!
KRAM

1 kommentar:

  1. Det ser livat ut på gatorna i Lysekil! Har inte varit där än i år men snart blir det besök i de fin butikerna. Det hör sommaren till.
    Här på Orust har vi dansat runt stången med en förfärliga massa trevliga människor, en härlig dag trots kylig vind.
    Önskar dig en fortsatt trevlig midsommar, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera

♥ Tack snälla söta för att du lämnar en kommentar. Jag blir alltid lika glad! ♥